Filmy instruktażowe

Dlaczego warto nagrywać filmy instruktażowe

Filmy instruktażowe stały się niezwykle popularną metodą przekazywania wiedzy. Zarówno firmy, freelancerzy, jak i amatorzy odkryli potencjał tych filmów jako narzędzia do przekazywania wiedzy, dzielenia się umiejętnościami i inspirowania do własnych poszukiwań. Jeśli chodzi o podstawowe umiejętności dotyczące posługiwania się produktem czy usługą, filmy szkoleniowe są niezwykle skutecznym sposobem na transfer wiedzy i umiejętności. Często łatwiej jest nauczyć się czegoś, gdy możemy to zobaczyć w praktyce. Tutoriale pozwalają odbiorcom obserwować konkretne kroki, techniki i procesy – poprzez interaktywne doświadczenie umożliwiają lepsze zrozumienie tematu i przyswajanie informacji.

 

Filmy instruktażowe stają się ważniejsze od papierowych instrukcji. Po zakupie konsument najczęściej wyrzuca instrukcję wraz z opakowaniem, a wiedzy niezbędnej do obsługi urządzenia poszukuje na YouTube. Niezależnie od miejsca zamieszkania czy dostępu do tradycyjnych źródeł informacji, filmy są dostępne dla wszystkich, którzy mają połączenie internetowe.

Dzięki Internetowi także przyszli nabywcy mają możliwość zapoznać się z produktem jeszcze przed zakupem. To oznacza, że możemy dotrzeć do znacznie szerszej grupy odbiorców, a instruktaż posłuży jako ostatni element wspierający decyzję zakupową.

 

Co ważne, filmy instruktażowe są wspaniałym narzędziem marketingowym. Jeśli prowadzisz firmę, nagrywanie tego typu video może przynieść wiele korzyści. Udostępnianie wartościowych porad, instrukcji czy wskazówek może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zbudować zaufanie do Twojej firmy. Tzw. tutki dają również możliwość pokazania swoich kompetencji i wiedzy  w danej dziedzinie, co może przyciągnąć nowych klientów i stworzyć pozytywny wizerunek marki.

 

Jeśli masz coś wartościowego do podzielenia się ze światem, zamów nagrywanie filmów instruktażowych i zobacz, jak wiele pozytywnych efektów mogą one przynieść.

Film instruktażowy – czy to dla mojej firmy?

Nagrywanie filmu instruktażowego może być korzystne dla praktycznie każdej firmy, niezależnie od branży czy wielkości. Największe korzyści odniosą firmy, których produkt lub usługa mają wyższy poziom skomplikowania i do ich użytkowania wymagana jest pewna wiedza.

Film szkoleniowy dostarczając wartościowych treści wspierają budowanie zaufania i lojalności wśród Twoich klientów. Pozwala również na bliższe poznanie produktów lub usług, wyjaśnienie ich funkcji i korzyści, a także prezentację różnych zastosowań. Nie bez znaczenia pozostaje wsparcie dla działu szkoleń i serwisu – dzięki filmom instruktażowym będą mogli częściej odsyłać zapytania do takich źródeł i nie tracić czasu na wielokrotne adresowanie powtarzających się problemów, zgłaszanych przez klientów.

Poprzez udostępnianie tutorialu z instrukcjami, poradami lub rozwiązywaniem problemów, firma może zwiększyć satysfakcję klientów i pomóc im w korzystaniu z oferowanych produktów lub usług. Jeśli potrzebujesz mediów wspierających sprzedaż na wczesnym etapie lejka sprzedażowego, sprawdź naszą ofertę realizacji filmów produktowych.

Film instruktażowy może także służyć jako narzędzie szkoleniowe dla pracowników. Wiele firm korzysta z tego typu sposobu do przekazywania wiedzy w zakresie procedur, obsługi produktów, nowych technologii czy procesów wewnętrznych. Tego rodzaju filmy są łatwo dostępne dla pracowników, gwarantują powtarzalność treści oraz pozwalają na samodzielne uczenie się w dogodnym tempie. To oszczędza czas i koszty związane z organizacją tradycyjnych szkoleń.

Teraz już wiesz, dlaczego warto postawić na film instruktażowy jako narzędzie wspierające rozwój biznesu. Zamów realizację.

Nasze filmy produktowe

Balticus – film produktowy zegarka

Balticus – film produktowy zegarka

Siłownik górniczy Hafner

Siłownik górniczy Hafner

Jak powstają filmy instruktażowe?

Proces tworzenia filmów instruktażowych może różnić się w zależności od tematyki, odbiorcy docelowego, skali projektu i dostępnych zasobów. Obejmuje kilka podstawowych kroków:

1.  Określenie celu i tematu oraz kanału komunikacji:

Pierwszym krokiem jest ustalenie celu filmu oraz wybranie konkretnego tematu, który chcesz omówić. Zdefiniuj, jakie informacje lub umiejętności chcesz przekazać widzom. Inaczej należy podejść do filmu instruktażowego dotyczącego procedur BHP na placu budowy, a inaczej do filmu omawiającego sposób użytkowania sprzętu AGD. Istotne są także wybrane kanały komunikacji – inaczej zbudujemy tutoriale na Socia Media, a inaczej do prezentowania w zamkniętym gronie z udziałem kompetentnego prowadzącego.

2. Tworzenie scenariusza:

Tutaj niezbędna będzie Twoja wiedza, którą chcesz przekazać. Na jej podstawie opracujemy scenariusz, który opisze strukturę filmu oraz będzie wskazywał kolejne kroki i ich treść. To na tym etapie określamy, czy Twoje filmy instruktażowe będą miały prowadzącego, czy zostaną nagrane kamerą, a może powstaną w formie filmu animowanego.

3. Testowanie:

Zadaniem, jakie mają zrealizować filmy instruktażowe jest zawsze przekazanie wiedzy na jakiś temat. Dlatego koncepcję scenariusza warto dać do oceny potencjalnemu odbiorcy, który zrecenzuje czy scenariusz jest klarowny i daje wyczerpujące odpowiedzi na istotne pytania.

4. Realizacja:

W zależności od przyjętej techniki, struktury i objętości materiału może zająć od tygodnia do miesiąca. Dbamy o to, by tworzony przez nas film instruktażowy był przygotowany dokładnie tak, jak zostało to określone w scenariuszu – w ten sposób mamy pewność, że treść zostanie oddana zgodnie z intencjami.

5. Weryfikacja i uwagi:

Jeśli dostrzeżesz na tym etapie jakąś niejasność, mamy jeszcze przestrzeń na wprowadzanie zmian. Dzięki temu otrzymasz filmy instruktażowe, które spełniają swoje zadanie w 100%!

Postaw na skuteczne narzędzie do rozwoju firmy, skontaktuj się już dziś i zamów realizację filmu instruktażowego.

Zobacz jak film instruktażowy zmieni Twój biznes

Film instruktażowy pozwoli Ci zapomnieć o powracających, wciąż tych samych pytaniach od klientów. Zamieszczenie odpowiedniej treści na stronie lub kanale YouTube firmy rozwieje wiele wątpliwości i da oddech Twojemu działowi obsługi klienta.

W przypadku większych organizacji, gdzie istotną rolę odrywają procedury i systemy, musisz zadbać o umiejętności pracowników. Nie tylko po to by działali w ramach dostarczanych narzędzi, ale także po to by robili to w sposób ujednolicony. Filmy instruktażowe pozwolą albo ułatwić pracę szkoleniowcom, albo stworzyć wewnętrzną platformę e-learningową.

Jeżeli dostarczasz na rynek produkt, który wymaga konserwacji przez użytkownika, zapewnij mu tutorial, który wyjaśni co dokładnie należy zrobić. Takie rozwiązanie odciąża Twój dział serwisu i obsługi posprzedażowej.

Firmom kierującym swoją ofertę do pasjonatów i zajawkowiczów polecamy tego typu filmy jako narzędzie do budowania zaangażowanej społeczności. To doskonała metoda by zainspirować, podnieść zainteresowanie ofertą, pokazać nowe rozwiązania i zaoferować dodatkowe produkty uzupełniające. Takich przykładów jak film instruktażowy wspiera biznes można mnożyć bez końca – sprawdź, jak może pomóc Tobie i skontaktuj się z nami, aby zamówić realizację.

znamy się na tym

Filmy instruktażowe dla każdej branży

Ostatecznym odbiorcą każdej usługi, urządzenia czy przedmiotu jest człowiek. Wątpliwości związane z użytkowaniem pojawiają się nie tylko zaraz po zakupie czy wdrożeniu, ale także na późniejszych etapach obsługi.

Filmy instruktażowe mogą dotyczyć obsługi urządzeń, aktywacji, serwisowania, aktualizowania, konserwacji, unowocześniania, a nawet demontażu i recyklingu.

Szkolenia z procedur to kolejna grupa, gdzie sprawdzą się filmy instruktażowe – np. regulacje BHP, obsługa klienta, wdrożenie nowych systemów.

Szczególną grupą odbiorców mogą być pasjonaci i hobbiści – osoby zainteresowane tematem i aktywnie poszukujący wiedzy na dany temat. Dla nich filmy instruktażowe stanowią cenne źródło wiedzy, które poprzez zwiększenie zaangażowania w hobby pośrednio prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Stanowi to więc zawoalowaną formę reklamy!

Dla jakich branż można nagrywać filmy instruktażowe:

  • Producenci urządzeń konsumenckich, profesjonalnych i przemysłowych
  • Firmy prowadzące szkolenia (także wewnętrzne)
  • Dostawcy usług
  • Przedsiębiorstwa zajmujące się wszelkiego rodzaju instalacjami
  • Firmy świadczące usługi serwisowe

Jak możemy Ci pomóc?

Strona używa ciasteczek.