„Włączono niskie ceny” – czyli jak zepsuć święta Polakom.

W drugiej połowie grudnia w telewizji rozpoczęła się emisja spotu reklamowego Media Expert, stanowiącego część kampanii „włączono niskie ceny”. Reklama, która wywołała spore zamieszanie i przysporzyła wielu negatywnych opinii reklamodawcy. Doszukiwać się można wielu winnych takiej sytuacji, ale czy każdego można o to oskarżać?

Sama Ewelina Lisowska będąca gwiazdą kampanii wyraźnie się do niej dystansuje, co można zaobserwować choćby na jej Twitterze:
ewelina lisowska twitter media expert
ewelina lisowska twitter media expert
W internecie przeważają negatywne komentarze na temat kampanii. Sporo osób narzeka na kiepską adaptację piosenki Eweliny „W stronę słońca”, ale tak naprawdę chyba najważniejszą przyczyną buntu odbiorców jest nie piosenka, nie treść reklamy czy jej wykonanie, a zwyczajnie nadmiar emisji.

media expert wlaczamy niskie ceny3Przy intensywnym eksponowaniu reklamy telewizyjnej należy zadbać o to, by zachować zdrowy balans między „silną promocją” a nadużywaniem wytrzymałości widzów. W tym wypadku o żadnym balansie nie może być mowy. W bloku reklamowym Polsatu (słynącym z najdłuższych bloków reklamowych) na 30 emitowanych spotów, aż 4 należały do Media Expert. Takie zagęszczenie byłoby jeszcze akceptowalne w przypadku serii reklam o podobnej stylistyce, ale odmiennej treści.

Nadmierna promocja wywołuje efekt odwrotny do zamierzonego. Klienci którzy byli świadomi marki zaczynają się do niej zniechęcać, ponieważ zaczyna zyt mocno wkraczać w ich przestrzeń. Co do klientów nie obeznanych z marką można spodziewać się uruchomienia mechanizmu podejrzliwości – skoro ktoś musi się reklamować tak intensywnie to albo ma problemy ze sprzedażą, albo oferuje towar niskiej jakości.

Internauci oczywiście nie zachowali milczenia. Na Facebooku powstał fanpage „Rzygam reklamą Media Expert„, który obecnie posiada ponad 45 tysięcy polubień. Wynik ten zdecydowanie nakazuje właścicielowi marki zweryfikować słuszność swojej strategii marketingowej. Oprócz fanpage’a znaleźć można jeszcze cały szereg innych materiałów, poniżej tylko drobna ich część.

Kampania reklamowa „włączamy niskie ceny” właśnie się kończy i reklamy nie będzie już emitowana, ale konsumenci już zaczynają się obawiać o kolejną kampanię Media Expert „Czyszczenie magazynów”. Miejmy nadzieję, że Media Expert wyciągnie słuszne wnioski z zakończonej już kampanii, a nadzieję tę podsyca komentarz Michała Mystkowskiego, rzecznika prasowego Media Expert:

[dt_quote type=”blockquote” font_size=”big” background=”plain”]”Zapewne w najbliższych dniach podejmiemy decyzje związane ze zmianą, może trochę przetargetowaniem tej kampanii. Tak, aby internauci, telewidzowie czy słuchacze, którzy mają wątpliwości co do tak częstej emisji reklam, znaleźli odrobinę wytchnienia.”[/dt_quote]

media expert wlaczamy niskie ceny film reklamowy spot telewizyjnyAgencją odpowiedzialną za projekt reklamy była Ambasada Brand Communications (Ambasada BC) współpracująca zresztą z Media Expert od kilku lat i będąca także autorem serii spotów z „Dodą”. Na liście ich klientów znajdziemy takie marki jak Redds, Tyskie, mBank, Fortuna…oraz cały szereg mniej i bardziej znanych marek, zarówno z polskimi korzeniami jak i zagranicznych. Niezależnie od naszego zniechęcenia reklamą Media Expert trzeba pochwalić ich za konsekwentne prowadzenie kampanii reklamowej marki, spójny wizerunek jaki dla niej kreują i odpowiedni dobór treści do targetu.

Produkcją filmu reklamowego zajęło się studio produkcyjne Flota Filmowa.

  1. Zbyszek

    Chłopaki dysponowali dużym budżetem, to nakupowali cały worek GRPisów pod choinkę…..Ponieważ grudzień i styczeń nie są miesiącami wysoko wycenianymi to ci emisji spotów po kokardkę… Jeden cel został na pewno osiągnięty : wizerunek i rozpoznawalność marki ! Czy za tym pójdzie wynik handlowy – ekonomiczny? To już zleceniodawca będzie wiedział 😉
    Czy przetargetowano? WG mnie nie było planu emisji tylko było polowanie na punkty świadczą o tym pory emisji i wybór stacji TV,,,,,wszędzie i o każdej porze dnia!

  2. byniu

    Ahhaaaa sam sobie zepsuł ten kto w święta siedział przed TV. Tych reklam powinno być znacznie więcej, bo widac za mało dla tych narzekaczy. Co do Lisowskiej to zazdroszczę jej kasy jąka zgarnęła, a media epxert sukcesu sprzedażowego.

  3. LOLA

    JEDYNA REKLAMA KTÓRĄ OGLADAMY CAŁĄ RODZINĄ INNE SA WYŁĄCZANE LUB WYCISZANE szkoda ze do końca reklamy nie śpiewa ona tylko gada nudno jakis koleś psuje reklame

  4. czelo

    haha super, widac reklama ma fanów, niesamowite :S

  5. czarrrrol

    Odejdźcie od tego tivi to normalnie jakaś masakra. irytuje mnie to. Niech lisowska puści więcej reklam, to może się uda i świat ruszy do przodu.

  6. trompka

    Moje dzieci zawsze tańczą jak widzą tę reklamę więc i mi od razu się lepiej kojarzy 🙂

  7. Akurat reklama Media Expert jest udana. Irytuje to fakt. Ale też spełnia jeden z głównych zadań reklamy: Mówi się o niej. I to bardzo dużo. Pewno przekłada się to też na wyniki sprzedaży lepiej.

  8. Rewelacyjne są te przeróbki! Nie oglądam telewizji, więc akurat mnie ta reklama nie atakowała, jednak z emisją w radiu również mocno przesadzili, jednak moim zdaniem sama E. Lisowska nie jest niczemu winna! Wystąpiła w reklamie to fakt, ale to osoby odpowiedzialne za promocję i marketing wykupiły czas antenowy i zarzuciły odbiorców tą reklamą.

  9. Czy rozpoznawalność marki na pewno została osiągnięta? Osobiście kojarzę jedynie, że ta laska z takiego czy innego X Talent śpiewa irytujący kawałek w reklamie jakiegoś marketu ze sprzętem RTV/AGD. Ale gdyby mnie ktoś zapytał, jakąś sieć reklamuje, miałbym problem, żeby sobie przypomnieć… Oczywiście to tylko jednostkowa opinia. Inną sprawą jest poziom komercjalizacji muzyki – czaję, że dzisiaj większość wykonawców po prostu chce robić hity na sprzedaż, ale zamiana własnej piosenki na hasła reklamowe to już szczyt sprzedajności.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona używa ciasteczek.