Jak wykorzystać film reklamowy by zwiększyć konwersję?

przezroczysta-wizytówka-z-kodem-qrZdarzają się sytuacje, w których film reklamowy powstaje, ponieważ „wypada go mieć”, ale nie przyświeca temu konkretniejsza idea. Na szczęście zazwyczaj realizujemy filmy reklamowe dla firm pod konkretne potrzeby – niestety często po wykorzystaniu go w celu pierwotnie założonym entuzjazm nagle opada, a film trafia do szuflady i nie jest dalej wykorzystywany.
W obu tych sytuacjach problemem jest brak pomysłu na wykorzystanie przygotowanego materiału video. Filmy reklamowe to inwestycja, którą poprzez rozsądne zarządzanie można zwiększyć zasięg, zdobyć nowe grono klientów, podnieść własny prestiż i finalnie zwiększyć dochody. Dlatego przedstawiamy poniżej kilka pomysłów na wykorzystanie gotowego już filmu promocyjnego, by inwestycja nie tylko zwróciła się ale także zaczęła przynosić wymierne korzyści. Oczywiście nie każde rozwiązanie będzie odpowiednie dla każdego typu filmu, ale z poniższej listy inspiracji na pewno jest co wybierać.

  • zamieść film na własnej stronie internetowej – to bezwarunkowo pierwsze i najważniejsze miejsce, w którym powinien znaleźć się Twój film. Korzyści jest cała masa, a zaliczyć można do nich potężny zastrzyk energii pozycjonerskiej, zatrzymanie odbiorcy na stronie o średnio ponad 2 minuty dłużej, zwiększenie prestiżu firmy i średni wzrost sprzedaży aż o 44%!
  • promuj film na social media – temat rzeka, dziś absolutnie podstawowy kanał dotarcie do odbiorców. Do dyspozycji od ręki masz Facebooka i LinkedIn. Na Instagrama możesz wrzucić film w wersji poziomej, ale warto rozważyć także wersję kwadratową lub pionową (warto uzgodnić to z twórcami filmu przed zdjęciami!). TikTok to najświeższa i najszybciej rozwijająca się platforma – wymaga szczególnego contentu i przyjmuje wyłącznie filmy w pionie, jednak jest warta dopasowania się do tych ograniczeń!
  • umieść link do filmu w podpisie w mailu – mail z pewnością jest jednym z głównych, jeśli nie najważniejszym kanałem komunikacji w Twojej firmie. Codziennie dziesiątki albo tysiące z nich trafiają poza obręb Twojej firmy. Linki mają to do siebie, że zwracają uwagę i zwiększają zainteresowanie – wiele z odbiorców Twoich maili zdecyduje się na kliknięcie i zobaczy Twój film. Uwaga: jeśli w podpisie maila umieścisz miniaturkę z filmu zamiast tekstowego linka, klikalność będzie znacznie wyższa!
  • zamieść film w katalogach/wizytówkach – jeśli choćby minimalnie poświęciłeś swoją uwagę pozycjonowaniu swojej strony, albo zleciłeś to komuś, to z pewnością posiadasz w internecie co najmniej kilka wirtualnych wizytówek w różnych katalogach. Jeśli istnieje taka możliwość – dodaj do nich swoje video! Klienci przeglądający takie katalogi znacznie szybciej zaufają nieznanemu kontrahentowi z filmem, niż bez!

QR Showreel

  • wydaj katalog z płytą, albo kodem QR – jeśli do tej pory nie wydawałeś katalogów bądź broszur promocyjnych – rozważ to. Jeśli już zdecydowałeś się na taką formę promocji, bądź robisz to od dawna, nic nie stoi na przeszkodzie, by rozprzestrzeniać film także tą metodą – jeśli katalog ma charakter prestiżowy i wydajesz go w niskim nakładzie rozważ dołączanie do niego płyt DVD. Jeśli liczba katalogów jest większa, albo zależy Ci na optymalizacji kosztów – zamieść w katalogu kod QR, który będzie prowadził do strony z filmem. To nic nie kosztuje! Jeśli nie wierzysz, sprawdź tu.
  • wyświetl go na telebimach w mieście – w wielu większych miastach można znaleźć przy drogach telebimy wyświetlające reklamy. Koszt ich użycia nie jest wcale wysoki w porównaniu do innych form reklamy publicznej. Pewnym ograniczeniem jest brak dźwięku podczas emisji oraz specyfika wymagająca skrócenia przekazu do około 10 sekund – ale na pewno taniej i łatwiej jest dostosować gotowy film do takiej emisji, niż robić nowy od początku!
  • ekrany w biurze – jeśli do Twojego biura przychodzi duża liczba klientów, możesz wyświetlić swoje filmy reklamowe na ekranach tam zamieszczonych. Jeśli ich ilość nie będzie zbyt duża, efekt na pewno nie będzie przytłaczający, a klientom lepiej upłynie czas oczekiwania w kolejce.
  • wysyłaj go jako element zapytania ofertowego – jeśli nie masz jeszcze komfortu wysyłania maili do wielu kontrahentów, to z pewnością poszukujesz ich aktywnie. Czy wiesz, że szansa na pozyskanie klienta/dostawcy jest znacznie większa kiedy w ramach swojego zapytania wpleciesz również przekaz wideo?
  • wykorzystaj go na targach – sytuacja i mechanizm zbliżone do ekranów w biurze. Film podnosi prestiż, ściąga uwagę, buduje zainteresowanie i zaangażowanie. Nie zapomnij o swoim filmie reklamowym szykując się na tego typu wydarzenie.
  • wyślij nośniki najlepszym kontrahentom – jeśli uważasz, że film reklamowy udał się szczególnie oraz jesteś z niego tak samo dumny jak z własnej działalności, możesz wysłać go do najlepszych klientów i dostawców. Nawet jeśli niewielu z nich będzie zainteresowanym odtworzeniem filmu, to w ich świadomości zakoduje się informacja, że rozwijasz się, stać Cię na promocję a tym samym jesteś wiarygodnym partnerem oraz że traktujesz swoją pracę poważnie.

Nie należy oczywiście przesadzić i zastosować wszystkich tych metod jednocześnie – umiar jest cenny. Jeśli chodzi o reklamę trzeba wyważyć ją tak, by dotarła do wszystkich zainteresowanych, ale też nie zaczęła ich nużyć. Prawidłowo zagospodarowana wartość jaką jest film reklamowy pozwoli na poprawę wizerunku Twojej firmy i wzrost zainteresowania klientów.

zdjęcie: EMSKE.com

2 komentarzy

  • Dzięki za fajny materiał. Ja bazuje na ilości filmów udostępnianych i nie rozstaje się ze swoją kamerką podczas wyjazdów i jak mam coś motywującego to nagrywam materiał w nawiązaniu do czegoś co obserwuje. Tak rodzą się naturalne materiały reklamowe.

  • oj tak, zdecydowanie warto pamiętać o umiarze. A jak ktoś nie wierzy, że „więcej nie znaczy lepiej” to niech sobie przypomni, że WŁACZAMY NISKIE CENY!!! (w każdej przerwie reklamowej w tv i radio oraz, na każdej stronie internetowej). Choć nawiasem mówiąc chętnie zobaczyłbym jeszcze jakieś dane dotyczące skuteczności reklam, które są nadmiernie emitowane – może wbrew obiegowej opinii wcale nie zniechęcają klientów (tzn. irytują ale jednocześnie są skuteczne).

Napisz co o tym sądzisz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Strona używa ciasteczek.