Dzisiaj wideo dla biznesu robią praktycznie wszyscy. Jest to niepodważalny fakt, który dla wielu jest wystarczającym powodem, by zainwestować w taką formę reklamy. Skoro konkurencja posiada film promocyjny pokazujący jej zaplecze i kompetencje, dlaczego ja miałbym nie promować się w ten sposób? Oczywiście – takie podejście jest bardzo logiczne. Pragniemy Ci przedstawić aż 11 powodów, które mogą przekonać Was do zainwestowania w film reklamowy.
- Film promocyjny możesz umieścić nie tylko na swojej stronie – Internet daje nam możliwość docierania do dużej grupy ludzi w krótkim czasie. Dlaczego więc ograniczać się do zamieszczania filmu na swój temat tylko na swojej stronie? Możliwości jest znacznie więcej – film możesz zamieścić na YouTube, Vimeo, Facebooku. Jeśli tylko sprytnie i trafnie opiszesz swój film, będzie oglądany znacznie częściej niż wtedy, gdybyś zamieścił go wyłącznie na swojej stronie.
- Dzięki wideo szybciej przekażesz informacje potencjalnym klientom – Siłą filmu promocyjnego jest fakt, że posługuje się komunikatem wizualnym i dźwiękowym naraz. Docieranie do świadomości widza tymi dwoma kanałami powoduje szybsze przyswajanie informacji. Tym samym, będziesz mógł szybciej przekazać klientowi informacje o sobie, nim ten zdąży się znudzić.
- Użytkownicy internetu są leniwi – Czas, kiedy internauci godzinami czytali długie artykuły na stronach dawno już minęły. Dzisiaj więcej niż 5 linijek tekstu jest co najmniej zniechęcających, dla niektórych wręcz odstraszających. Film jest wygodny – jedno kliknięcie i informacje same spływają z ekranu.
- Filmy przyciągają i zwracają uwagę – Statystyki nie kłamią – filmy mają wyższy współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google niż jakikolwiek inny rodzaj zawartości. Co więcej, Google promuje YouTube kładąc większy nacisk na wyświetlanie filmów odpowiadających na zapytanie, niż obrazów.
- Internauci oczekują wideo – Dzisiaj film promocyjny zamieszczony na Twojej stronie lub kanale YouTube jest standardem, którego oczekują klienci. Unikatowa treść zawsze jest w cenie, ale ilość materiału filmowego wrzucanego do sieci mówi sama za siebie. W ciągu jednej minuty na serwery YouTube uploadowanych jest aż 70 godzin materiałów wideo!
- Łatwiej o perswazyjny komunikat – dzięki audiowizualnemu charakterowi nie tylko łatwiej pochwycisz uwagę odbiorcy, ale także będziesz mógł skutecznie nią pokierować, dla osiągnięci zamierzonego celu, jakim jest sprzedaż, lub kontakt z Tobą!
- Film zwiększa zainteresowanie Twoją witryną – ponownie, statystyki są jednoznaczne – strony, na których dostępny jest film zatrzymują uwagę odbiorców na średnio 7 minut dłużej, niż strony bez zawartości audiowizualnej. Minimalny zysk dla Ciebie jest taki, że przez 7 minut dłużej klient będzie miał w zasięgu Twoje logo. A zysk maksymalny? Cóż, to już zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i oferowanych usług!
- Budowanie zaufania – Odbiorcy rozumieją to dosłownie – jeśli inwestujesz swoją energię i pieniądze w spot reklamowy, to znaczy, że traktujesz swój biznes poważnie. Potencjalni klienci postrzegają Cię jako dużą firmę z solidnymi fundamentami. Przez to z automatu liczą na fachową i bezproblemowa obsługę i wysoką jakość usług.
- Trwałość przekazu – Film promocyjny, który umieścisz w sieci jest znacznie trwalszy niż jakakolwiek reklama. Ta zwykle wykupiona jest na określony czas, bądź zwyczajnie przemija. Twój film promocyjny umieszczony w sieci pozostanie w niej tak długo, dopóki sam go nie usuniesz. To jak wykupienie reklamy bezterminowo!
- Spojrzenie z bliska – Wideo produktowe, które opisuje cechy produktu i pozwala klientom przyjrzeć się mu z bliska, ma nieocenioną moc. Każdy z nas kupując produkt woli przed zakupem dokładnie mu się przyjrzeć, ocenić jego właściwości, jakość i wartość użytkową. Sklepy internetowe niestety nie dają tej możliwości. Nakręcenie nawet krótkiego filmu o produkcie w Twoim sklepie pozwoli klientom poznać produkt bliżej, zobaczyć jego działanie i tym samym ułatwi im podjęcie decyzji. Jeśli nie wierzysz, to sprawdź jak funkcjonują największe sklepu internetowe z gadżetami elektronicznymi – wszystkie mają recenzje wideo swoich produktów! Obawiasz się, że klienci uznają takie recenzje za stronnicze? Być może tak się stanie – ale to co zobaczą pozwoli im wyrobić sobie własną opinię o produkcie lepiej niż same zdjęcia!
- Zwiększanie zasięgu za pomocą sieci społecznościowych – Jeśli promujesz swój biznes na Facebook’u, możesz być pewien, że posty zawierające filmy cieszą się większym zainteresowaniem niż tekstowe lub obrazkowe. To przekłada się na większą ilość udostępnień, a tym samym Twój post (i Twoją markę) pozna więcej osób. Tak właśnie działa marketing wirusowy!
Wciąż nie jesteś przekonany do filmu promocyjnego? Uważasz, że produkcja reklam to nie dla Ciebie? W takim razie zajrzyj do konkurencji i bądź pewien, że znajdziesz na ich stronie co najmniej jeden spot reklamowy! 😉